į pradžią turinys susisiekite  
Saugi erdvė » Susitikimas su psichologe

Mes, dešimtokai,  mokėmės  įveikti  artėjančių egzaminų baimę

 

Sausio 15 dieną pas mus, dešimtokus, buvo atvykusi psichologė, krizių valdymo konsultantė Žaneta Skupaitė. Ji su mumis aptarė egzaminų laikotarpį,  kurio metu patiriama daug streso ir baimės.

Užsiėmimo metu turėjome galimybę atlikti ,, Atsparumo stresui“ testą. Paaiškėjo, kad didžioji dalis mokinių dar nesugeba visiškai suvaldyti savo baimių ir streso. Todėl aptarėme, kaip mes, patiriantys būsimų egzaminų baimę, galime patys sau padėti. Sužinojome, kad  dažnai stresines būsenas padeda suvaldyti vaizduotė: galime savo pasąmonėje susikurti tam tikrą teigiamą vaizdą ir taip sušvelninti savo reakciją į tam tikrus, baimę keliančius,  reiškinius. Tuo pačiu sužinojome, kad mažas stresas yra žmogui netgi reikalingas, nes padeda sukoncentruoti dėmesį. Suvokėme, kad stresas yra natūralus gyvenimo reiškinys, skatinantis veiklumą, išradingumą ir kūrybiškumą. Tačiau per stiprus stresas gali sukelti įvairių ligų.

Psichologė Žaneta parodė pratimus, padedančius įveikti stresą: kalbėjimo liežuviu, kvėpavimo pilvu, neigiamų minčių  atsisakymo, ruošimosi egzaminams plano susidarymo  ir k.t.  Specialistė  patarė, kad net ir tada, kai visos užduotys,rodos, baigtos, bet dar yra laiko, reikia dar kartą pasitikrinti. Patartina mokytis išvėdintame kambaryje, kas 1,5 valandos daryti 15 min. pertrauką, geriau naktį nesimokyti, o miegoti, laiku pavalgyti ir nepadauginti kavos ar stiprios arbatos.

Psichologė priminė gerai mums žinomą tiesą, kad besiruošiant egzaminui ar kontroliniam darbui į galvą stengiamasi ,,sukišti‘‘ didelį kiekį informacijos. Tai labai didelis krūvis organizmui. Todėl prieš pradėdami mokytis turime išgerti stiklinę citrinų ar apelsinų sulčių. Jose daug vitamino C – jis ypač reikalingas, kai tenka įveikti stresines situacijas. Darbingumą didina bananai, kava, kurią reikia vartoti labai saikingai (reikia prisiminti ir tai, kad kava gali ne tik stimuliuoti darbingumą , bet ir didinti nerimą). Tačiau 1-2 puodeliai kavos per dieną nerimo nesukels.

Taigi susitikimas su psichologe leido suprasti, kad artėjančių egzaminų sėkmę gali

lemti ne besaikis mokymasis ir stresas siekiant geriausių rezultatų, bet nusiraminimas, susikaupimas ir protingas  savo veiklos susiplanavimas. Mūsų klasės mokiniams tai buvo labai vertinga pamoka.

 

 

10 klasės mokinė Liveta Kairytė