Netradicinis » Augalų pasaulyje

Projektas ”Augalų pasaulyje,,

 

3,4 klasės mokiniai balandžio-gegužės mėn. vykdė projektą ,,Augalų pasaulyje“. Pirmiausia išsiaiškinome, kas sudaro augaliją. Stebėdami filmuką supratome, kad augalai yra skirstomi į žoles, krūmus ir medžius. Diskutavome, kuo šios grupės skiriasi viena nuo kitos. Vaikai apžiūrėję klasėje esančius pomidorus, moliūgus  pirmiausia įvardino, kokių reikia sąlygų, kad augalas augtų. Tai saulės, vandens ir derlingo dirvožemio. Dirbdami grupėse sukūrė plakatą, kuriame pavaizdavo augimui reikalingas sąlygas ir augalo dalis, aprašė jų paskirtį.

Mokiniai atliko praktinį darbą: sodino iš sėklų išaugintus serenčius, išskirstė ir pasodino sansevjerų šoninius ūglius, padaugino begonijas auginiais. Aptarėme braškių dauginimą ūsais, tulpių, hiacintų-svogūnėliais, sukulento dauginimą iš lapo.

Keliavome į pievą. Čia radome nemažai pievos augalų-žolių. Atpažinome kiaulpienes, ramunes, gysločius, dobilus. Tramatžoles, veronikas, motiejukus atpažinti padėjo mokytoja. Išsiaiškinome, kad ne visos žolės patinka ir yra naudingos žmogui, tai piktžolės. Mokiniai gerai žino žliūges,dilgynes, balandas, kurias reikia nuolat ravėti. Teko jas atpažinti nupieštas ir įvardyti kas gamtoje išplatina bei perneša augalų sėklas.

Kitą savaitę kalbėjome apie krūmus. Vaikai žino lazdynus, nes mėgsta riešutus, vardina sodo krūmus: agrastus, serbentus, šilauoges, jų naudą. Savo žiedais ir kvapu vilioja alyvos ir jazminai. Pačius gražiausius krūmus fiksavome fotografijose.

Plačiausiai išnagrinėjome medžius. Teko atlikti grupinį darbą – surasti ir sugrupuoti medžių ir krūmų pavadinimus, lapus, sėklas, žiedus. Įvardyti kurie yra spygliuočiai, kurie lapuočiai.  Mokiniai išbandė medžių kietumą, kaldami vinis į 5 rūšių medžio trinkeles. Padaryta išvada, kad kiečiausias medis-uosis, minkščiausias – drebulė, kalbėjome , kur kiekviena medžio rūšis, gali būti naudojama. Skaičiavome medžių metus, pagal jų medienos rieves, stebėjome žievės skirtumus.

Atlikome ir kūrybines užduotis. Iš augalų žiedų išskirto pigmento kūrėme  batikos servetėles, piešėme žydintį  pienių lauką.

                     Du mėnesius trukęs projektas baigėsi. Mokiniai gilino pažinimo, asmeninę, kūrybiškumo kompetencijas, mokėsi dirbti grupėse, stebėjo savo artimiausią aplinką, darė išvadas. Sukūrė ir pristatė pateiktis apie savo aplinkoje augančius medžius.

 

 

                                                                                           Pradinių klasių mokytoja

                                                                                                  Neringa Šimonienė